Följ med Lars Lindh på golfskola till Förenade Arabemiraten 7 - 14 februari eller 14-21 februari

Al Hamra Golf Club, en mycket trivsam och omväxlande resortbana.
Banan ligger vackert placerad runt en stor lagun.
Hotellet Double Tree by Hilton Marjan Island ligger längst ut på en udde omsluten av den varma Persiska Viken.

Anmäl dig genom att besöka oss i shopen eller så ringer du oss på 0410-330480
Efter en golfskola med Lars kommer du hem med massor av tips på hur du kan träna hemma. Vi har valt att hålla nere antalet deltagare till 12 personer/resa för att öka träningsdosen för varje deltagare.
Resan är populär och därför finns det 2 resor att välja mellan som ligger veckorna efter varandra. Lars reser ner med det ena sällskapet och hem med det andra…

Resa 1

7-14/2
Antal bokade platser :
Antal lediga platser: 2

Resa 2

14-21/2
Antal bokade platser  : 12

Antal lediga platser: 0
Anmäl dig om du vill ställa dig som reserv

Al Hamra

Sol, vita stränder och härlig golf

En golfresa till Al Hamra är en upplevelse – här bor man direkt på den finkorniga, vita stranden och spelar på en fantastisk golfbana designad av Peter Harradine. Vi har en ledig dag där du kan besöka världens högsta byggnad – Burj Khalifa – det är garanterat ett minne för livet! Du kan även välja att träna eller njuta vid polen eller stranden.

Ras al Khaimah är ett av sju emirat i Förenade Arabemiraten, varav det mest kända är Dubai. Emiratet har alltid varit en idealisk och populär tillflyktsort på grund av sitt läge, klimat och de vänliga människorna. Det ligger strategiskt längs den gamla handelsvägen från Europa till fjärran Östern. I RAK, som Ras al Khaimah populärt förkortas, finns fyra mil kust längs Persiska viken och berg i form av Hajar-bergen som reser sig upp till 1 900 meters höjd. Klimatet är riktigt varmt under sommarmånaderna och väldigt behagligt under vinterhalvåret. Temperaturen under vintern lämpar sig perfekt för både golf och en eftermiddag på stranden.

Mer om banan

Al Hamra Golf Club

Al Hamra Golf Club har en mycket trivsam och omväxlande resortbana. Banan är designad av Peter Harradine och ligger vackert placerad runt en stor lagun. Bulldozrarna har flyttat runt 5 miljoner kubikmeter sand för att kunna skapa denna golfbana. Precis som många golfbanor på de brittiska öarna har Al Hamra nio hål som sträcker sig bort från klubbhuset och nio hål som kommer tillbaka. Resultatet är en härlig golfbana med par 72 och fem olika tees per hål vilket innebär att alla, oavsett spelstandard, kan ha utbyte och nöje av banan. Det gäller bara att välja rätt tee!

Det mörknar snabbt på kvällarna och för att förlänga dagarna och möjligheten till golf är banan försedd med strålkastare som gör det möjligt att njuta av banan även kvällstid. Den upplysta banan består av hål 1-7 och hål 17-18, vilket ger en spännande och annorlunda kompositbana på 9 hål under stjärnorna. Signaturhålet är förmodligen det 18:e som är en tuff par 5:a med vatten på hela högersidan och greenen direkt utanför klubbhusets uteservering. På det 2:a och 3:e hålet har man det mäktiga Waldorf Astoria-hotellet i bakgrunden som blir om möjligt ännu mäktigare när det är upplyst på kvällen. Ett annat fint parti av banan är hålen 10 -13 som går runt en havslagun.

Drivingrangen är stor och har alldeles utmärkta träningsområden även för närspel. Här finns också en 9-håls par 3-bana som även den är upplyst kvällstid. En anläggning som denna har självklart en mycket bra restaurang, eller snarare, tre bra restauranger för att tillgodose alla smakriktningar. Alla restaurangerna har sin egen del av uteserveringen mot 18:e green.

Klicka på bilderna från banan för större bilder!
(Det finns även en film längre ner ↓)

Hotellet Doubletree by Hilton Marjan Island *****

Golf Plaisir har valt det 5-stjärniga Doubletree by Hilton Resort & Spa Marjan Island som ligger längst ut på en udde med omsluten av den varma Persiska Viken. Här kan man uppleva mängder av vattensporter eller bara njuta av den privata, finkorniga och vita sandstranden bara några meter från hotellet. Boendet är magnifikt, alla rum har havsutsikt och balkong. Rummen är väl tilltagna och inredda i modern stil. På hotellet finner du alla tänkbara bekvämligheter, bland annat flera barer och restauranger samt även ett gym. Förutom en rikligt tilltagen frukostbuffet varje morgon ingår sex middagar i buffetrestaurangen. För den som önskar, kan man även äta i någon av hotellets à la carte-restauranger, då används den förbetalda buffetmiddagen som delbetalning. Missa inte ett besök i baren högst upp i hotellet, härlig utsikt utlovas. Transport till golfbanan tar ca. 5-7 minuter och ingår i priset, enligt fast tidtabell.

Standard starstarstarstarstar
Läge Vid stranden på Marjan Island.
Rum 485 st. Alla rum med AC, safe, minibar, hårtork mm.
Faciliteter Vattensport, utomhuspool, jacuzzi, restaurang, bar, gym, bastu mm.
Wifi I hotellobbyn finns det trådlös uppkoppling till internet utan extra kostnad. Det går även att få på hotellrummet mot en extra kostnad.
Viktig information I Ras-Al Khamiah tas det ut en avgift från turister på 20 AED per rum och natt på alla hotell. Denna avgift betalas vid utcheckning.

Klicka på bilderna från hotellet för att se större bilder!

Youtubefilm från hotellet