Juniorträning

På Trelleborgs Golf Academy bedrivs juniorträningen året runt av våra välutbildade PGA-tränare.
Träningen bygger på delmål med våra egna träningskort parallellt med Golfförbundets Golfäventyr.
Våra träningar är prisvärda, man anmäler sig enkelt online och får reda på vilken dag & tid man ska träna inom 24h!
Läs om kurserna genom att klicka på respektive bild nedan.
Varmt välkomna till Trelleborgs Golf Academy där juniorerna står i fokus!

Vårkurser juniorer 2024

Vi delar in våra juniorträningar i färger efter våra träningskort i färgerna röd, blå, gul, grön & vit. Träningen består av delmål och framgångarna följs enkelt på träningskorten. Du anmäler online och får svar på placering i grupp inom 24h!

Sommarkurser juniorer 2024

Sommarkurserna 2024 är just nu under planering och vi påminner gärna dig när de är klara.
Under sommarlovet erbjuder vi intensivkurser för röd, blå, gul & grön grupp. Under varje intensivkurs tränar man under 5 dagar måndag-fredag. Passen är 1h 20 min/dag

Golfförbundets reportage om vår juniorverksamhet

Våra tränare har intervjuats av Golfförbundets digitala tidning golfa. Resultatet blev ett trevligt reportage som beskriver juniorverksamheten hos oss på ett tydligt sätt!

Delmål

Delmål ger motiverade juniorer

Privatlektioner

Privatlektioner för juniorer

Vinterkurser juniorer 23/24

Det är roligt att träna i studion på vintern. Vi tränar i små grupper och delar in er efter era träningskort! Du får svar på placering i grupp inom 24h!

Höstkurser 2023

Anmälan till höstens juniorkurser har startat! I vår träning arbetar vi efter delmål och våra omtyckte träningskort i olika färger. Anmälan sker online dygnet runt och du får besked på placering i grupp inom 24h.

Vanliga frågor

Behöver jag egna klubbor - hur hittar jag rätt klubbor?

Golfutrustning juniorer

Har du rätt längd på dina klubbor?

• Juniorer i våra träningsgrupper får gärna låna klubbor.
• Det går även bra att låna klubbor mellan träningstillfällena.
• Du kan låna klubbor ända tills du ska börja spela på banan på det gula träningskortet.

Tänk på att stämma av längden på klubborna regelbundet med någon av tränarna.
Om barnen har rätt längd på klubborna utvecklas de rätt och får en korrekt sving.

I vår golfbutik säljer vi juniorklubbor i 6 längder till ett riktigt bra pris.
Klubborna är lättspelade & anpassade till juniorer.

I shopen hittar du det mesta för juniorernas golf!

• Paketset
  • Lösa klubbor
  • Wedgar
  • Golfskor
  • Metalwoods
  • Hybrider
  • Bagar
  • 3-hjuliga vagnar
  • Handskar
  • Kepsar
  • Vind & regnkläder
  • Kläder
Vad är juniorpolletter & hur köper jag dem?

Junior Polletter – Röd, blå, gul & grön grupp

Alla juniorer som går i en pågående juniorträning får köpa 3 polletter till priset av 1.
Vi kallar detta för juniorpolletter.
Så här funkar det:
• Junioren betalar 15 kronor för 1 pollett
• Golfklubben står för en pollett
• Tränarna & Shopen står för en pollett.
Allt detta är till för att få våra juniorer att träna extra mycket
Regler för juniorpolletter:
• Man får bara köpa 3 åt gången.
• Har man stått på rangen och slagit upp alla 3 polletterna så är man välkommen ner till shopen igen och köpa 3 nya.

Junior Polletter – Vita grupper

Alla juniorer som går i vit grupp får köpa juniorpolletter & ladda på ett rangekort.
Så här funkar det:
• Junioren köper ut ett personligt SOLO rangekort för 50kr.
• Nu kan junioren ladda på 4 omgångar juniorpolletter på kortet för 4*15=60kr. Det innebär att man laddar på 12 dragningar. Ordninarie pris är 100kr för en sådan laddning.
• Golfklubben, tränarna & shopen står som vanligt för mellanskillnaden!
Allt detta är till för att få våra juniorer att träna extra mycket

Regler för juniorpolletter för er i vita grupper:
• Polletterna är personliga ( man får inte dela med sig till familj och kompisar). Om man inte följer detta dras kortet in
• Man får bara ladda för 60kr åt gången.
• Man kan ladda på nytt när det är 3 eller färre kvar på kortet.

Vad kostar det för juniorer att träna hos Trelleborgs Golf Academy?

Vårt motto är att det ska vara enkelt för juniorer att börja med golf oavsett ålder och det ska vara prisvärt!

Även om du är äldre junior och vill börja senare än vad kompisarna gjorde, så går det jättebra genom våra subventionerade privatlektioner.

Prisexempel i grupp våren 2021
Max 6 barn i gruppen
Utbildad vuxen PGA-tränare
8 tillfällen (1h/vecka)
Pris: 700kr

Prisexempel privatlektioner:
Vi har även privatlektioner som är subventionerade för barn & ungdomar och perfekt om man är äldre och vill komma ifatt kompisar som har tränat ett tag.
25-minuter kostar 275kr och ett paket med 5*25 minuter kostar 1235kr (10% rabatt).
Tips!Om man är 2 kompisar som köper varsitt lektionspaket så kan man slå ihop paketen och tränar 5*50 minuter ihop

Mer om privatlektioner för juniorer

När får juniorer börja spela på banan?

Vi startar i och för sig med enkelt spel på 30-banan & 50-banan redan när man har nått rött & blått träningskort. Men det är ju längtan ut på stora banan som är störst!

Vi släpper därför ut våra juniorer på stora banan lite tidigare än vad som är vanligt.
När junioren har fått gult träningskort får han/hon börja spela på stora banan.

Det som krävs är:
1. Ett juniormedlemskap i Trelleborgs GK
2. Att du spelar med någon som har handicap 36 eller lägre.
Känner du ingen som spelar har vi en faddergrupp med vuxna som ställer upp. På sommaren har vi även äldre juniorer i elitgrupperna som gärna spelar med er!

Vi börjar enkelt och spelar inte hela hålets längd, utan börjar 100 meter från green.

Kontakta tränarna Lars & Hampus eller Jenny i shopen om du vill ha mer information om juniormedlemskap & spel på stora banan!

Vi tackar Golfstore Group för bilderna!