Följ med Lars Lindh på golfskola till Yas Island nära Abu Dhabi

Datum: Vecka 6 (6/2-13/2)

Anmäl dig genom att besöka oss i shopen eller så ringer du oss på 0410-330480
Efter en golfskola med Lars kommer du hem med massor av tips på hur du kan träna hemma. Vi har valt att hålla nere antalet deltagare till 12 personer/resa för att öka träningsdosen för varje deltagare.

Totalt antal platser: 12
Antal bokade platser : 10
Antal lediga platser: 2

Yas Links nära Abu Dhabi-

På Yas Links kommer vi att rotera på 3 olika banor. Banorna är de högst rankade golfbanorna i Förenade Arabemiraten och utmärker sig som en ”konstgjord linksbana i öknen”. Anläggningen är en härlig utmaning och oförglömlig upplevelse med ett stort antal hål utmed en enorm lagun med azurblått vatten. Det finns finns riktigt bra tränings- faciliteter på Yas Links och i anslutning till rangen finns både närspels- område och puttinggreen.

Saadiyat Beach Golf Club är ett unikt projekt helt i egen stil och layout. Denna mästerskapsbana är en tvättäkta ”Ocean Course” där flera av hålen är strandnära med spektakulär utsikt över havets glittrande vatten kantat av vita sandstränder.

Abu Dhabi Golf Club är den bildsköna parkbanan och flera av Europatour- ens spelares favoritbana. Att få spela en parkbana av den här digniteten är verkligen en upplevelse för alla golfare och det är helt klart värt att åka hit bara därför.

Mer om banan

Yas Links

Yas Links är den högst rankade golfbanan i Förenade Arabemiraten och utmärker sig som en ”konstgjord linksbana i öknen”. Banan är en härlig utmaning och oförglömlig upplevelse med ett stort antal hål utmed en enorm lagun med azurblått vatten. Yas Links är designad av Kyle Phillips som även har skapat skotska storheter som Kingsbarns och Dundonald Links. Detta borgar för en utsökt kvalitet och finess – mer links än så här kan det inte bli. Man skulle kunna tro att Yas Links är en mästerskapsbana enbart för extremt skickliga golfare, men så är faktiskt inte fallet. Yas Links har tagits emot med öppna armar av alla som har spelat golfbanan – både storspelare som amatörer är lyriska. Upplevelsen blir inte sämre av att avsluta golfrundan med ett besök i klubbhuset där puben har en härlig uteservering mot 18:e hålets green och havet med mangroveträsken där bakom.
För de som gillar att träna golf kan vi berätta att det också finns riktigt bra träningsfaciliteter på Yas Links. Anläggningen kan stoltsera med en inspirerande drivingrange som ligger inbäddad mellan sanddynerna. Här finns massor av mål att sikta på och du slår naturligtvis från den allra bästa grästurfen. I anslutning till rangen finns också både närspelsområde och puttinggreen. Missa inte att spela ett varv på den trevliga korthålsbanan, här finns alla möjligheter att förbättra det korta spelet.

Antal hål Vi roterar på 3 olika banor
Bankaraktär Linksbana
Banfakta Par 72, 6779 6434 6045 5702 4968
Drivingrange Ja, utslag från gräs.
Bandesign Kyle Phillips

Klicka på bilderna från banan för större bilder!
(Det finns även en film längre ner ↓)

Hotellet Crown Plaza  ****

Crown Plaza ståtar med ett idealiskt läge på Yas Island, en kvart ifrån centrala Abu Dhabi och ca 45 minuter från Dubai.  Hotellet har 428 rum och sviter som åt ena hållet blickar ut över Persiska viken och Yas Links. Åt andra hållet ligger Yas Marina Circuit, hem för den årliga F1-tävlingen i Abu Dhabi. I Yas Marina ligger det allt som oftast gigantiska lyxiga båtar.

På det 4-stjärniga Crown Plaza Hotel bor man riktigt bra i de fina rummen. Rummen är rymliga och eleganta med balkong och erbjuder även fritt Wifi. Här kan du även njuta av den härliga havsutsikten från balkongen.

Hotellet har en riktigt härlig utomhuspool med tillhörande poolbar och ett fantastiskt spa. Hotellet erbjuder gratis transport till den fina stranden på Yas Beach som ligger 5-10 minuter bort. På stranden väntar en beach club där det också finns en pool, gratis solstolar, parasoller och strandhanddukar för boende på hotellet.

Inom hotellet finns också 5 restauranger och 4 barer. För den aktive finns även ett väl tilltaget gym och en squashbana,

Klicka på bilderna från hotellet för att se större bilder!