Följ med Lars Lindh på golfskola till Al Zorah i Ajman nära Dubai

Datum: Vecka 5 (30/1-6/2)

Anmäl dig genom att besöka oss i shopen eller så ringer du oss på 0410-330480

Efter en golfskola med Lars kommer du hem med massor av tips på hur du kan träna hemma. Vi har valt att hålla nere antalet deltagare till 12 personer/resa för att öka träningsdosen för varje deltagare.
Totalt antal platser: 12
Antal bokade platser : 12
Antal lediga platser: 0
Reserver: 0 – hör av dig om du vill stå på reservlistan.

Al Zorah i Ajman nära Dubai-

golfbana med unikt läge

Al Zorah Golf Club är en helt ny golfbana som öppnade så sent som december 2015. Designen står Jack Nicklaus för och det är helt klart en av de bästa banor som han gjort de senaste 10 åren. Man känner lätt igen Nicklaus bankaraktär med vackra böljande fairways och strategiskt place- rade bunkrar. Al Zorah är byggd i ett mangrove landskap där de naturliga vattenhindren ändrar karaktär när tidvattnet kommer in vid lunchtid.

Träningsområdet på Al Zorah är mycket bra och man tar sig lätt dit med den golfbil som ingår i paketet. Man slår från perfekt turf på den över 300 meter långa rangen. I närhet till rangen finns både närspelsområde och puttinggreen.

Mer om banan

Al Zorah Golf Club

Jack Nicklaus skapelse Al Zorah är något extra för alla typer av golfare. I konkurrens med alla andra exklusiva och påkostade golfbanor i regionen står den sig bra och rankas som en av toppbanorna. Golfbanan ligger i anslutning till ett mangroveträsk där tidvattnet ömsom fyller på med vatten eller torrlägger området. Det är fascinerande att se när tidvattnet sakta sipprar fram och fyller på banans vattenhinder. Från klubbhuset åker man över en träbro genom delar av mangroveträsket och har möjlighet att se både flamingos och andra fåglar som livnär sig där.

Golfbanan är snyggt designad och har en öppen layout utan att det känns som att man spelar på ett fält. Greenerna är snabba, jämna, delvis ondulerade och vaktas av strategiskt utlagda bunkrar med kritvit sand. Flera tees är häftigt uppbyggda öar ute i vattnet och har blivit ett signum för banan. Utslagen för hål 7 och 9 sammanstrålar och där ligger tees som ett pärlband av öar på rad åt båda hållen. Detta är snyggt och ger en tydlig karaktär till banan och dessutom är 7:an kanske ett av de häftigare hålen på hela banan. En superb golfbana som denna bör även ha ett väl tilltaget träningsområde och det har Al Zorah.

På den lediga dagen kan du bl.a. välja att ta en taxi in till Dubai för lite sightseeing.

Antal hål 18
Bankaraktär Ökenbana
Banfakta Par 72 6524 5935 5525 4808
HCP-gräns 54
Drivingrange Utslag från gräs.
Bandesign Jack Nicklaus
Golfbil Golfbilar ingår för de som önskar. Det är även tillåtet att gå banan och då ingår golfvagnar.

Klicka på bilderna från banan för större bilder!
(Det finns även en film längre ner ↓)

Hotellet Fairmont Ajman *****

Fairmont Ajman ligger endast en kort transfer från golfbanan. Det ny- byggda hotellet ligger direkt vid stranden i emiratet Ajman, strax norr om Dubai. Hotellet har, med sina 14 våningar, en dramatisk och spännande arkitektur. Här kan du koppla av vid det fina och rymliga poolområdet. Vill du istället tillbringa ledig tid vid havet så har hotellet en privat sand- strand med gratis solstolar och parasoller.

Klicka på bilderna från hotellet för att se större bilder!