Golfskola med boende på banan på Trelleborgs GK

En 3-dagars golfskola med PGA-tränare Lars Lindh  ger dig en bra start på säsongen!

Träningen sker i vår moderna svingstudio och på vårt övningsområde. Studion och rangen ligger precis intill hotellet.
Golfskolan innehåller alla moment som puttning, chip, wedge, långa slag och givetvis spel på vår vackra linksbana med utsikt ut över havet från alla hål!

Du kommer att bo på vårt nyrenoverade hotell med sköna sängar och givetvis eget badrum och luftkonditionering.
Måltiderna intas i klubbens restaurang nere i vårt mysiga klubbhus.

Mer info hittar du längre ner!

Välkommen till en golfupplevelse utöver det vanliga

Golfskola 1

(12-14 april 2024)

Start: 12/4 09:00
Slut: 14/4 15:00
Lediga platser: 0
Anmälda: 8
FULLTECKNAT-
Anmäl dig som vanligt för att ställa dig som reserv

Golfskola 2

(19-21 april 2024)

Start: 19/4 09:00
Slut: 21/4 15:00
Lediga platser: 0
Anmälda: 8
FULLTECKNAT – Anmäl som vanligt för att ställa dig som reserv.

Golfskola 3

(26-28 april 2024)

Start: 26/4 09:00
Slut: 28/4 15:00
Lediga platser: 2
Anmälda: 6

Lars Lindh – din tränare under golfskolan

Lars har lång erfarenhet och har varit headpro på Trelleborgs GK sedan 1999.
Varje år genomför han flera golfskolor i Sverige & utomlands. Lars är känd för att snabbt läsa av elevernas nivå och möjligheter och anpassar golfskolans övningar så att alla får ut maximalt av vistelsen. Instruktionerna är alltid enkla att förstå oavsett nivå. Det gör att du kan känna dig trygg med att just du får träning som passar just dig under dina 3 dagar på vår golfskola!

Lite om Lars

• Har jobbat som PGA-tränare sedan 1987.
  • Har PGA:s Högre Tränarutbildning med kategori M5
  • Har PGA:s förtjänstmärke SILVER
  • Har PGA:s Specialtränarutbildning ”Undervisa alla kategorier av golfare”
  • Har vunnit utmärkelsen Årets shop
Våra fina golfpaket i Trelleborg, Skåne.

Varmt välkommen till golfskolorna på Trelleborgs Golf Academy!
Under 3 intensiva dagar hjälper jag dig att förbereda dig inför den nya golfsäsongen!
Lars Lindh
PGA Head professional, Trelleborgs GK

Träningsprogram golfskola

Lars har förberett ett gediget träningsprgram under våra 3-dagars golfskolor. Tryck på +-tecknet nedan för att öppna repektive dags program

Program dag 1
09:00-10:00 Fulla slag med tränare
10:00-10:45 Pitch med tränare
10:45-11:00 Paus Fika
11:00-11:45 Bunker med tränare
11:45-13:00 Lunch + paus med tränare
13:00 Spel 18 hål På egen hand
Program dag 2
09:00-10:00 Fulla slag med tränare
10:00-10:45 Chip med tränare
10:45-11:00 Paus Fika
11:00-11:45 puttning med tränare
11:45-13:00 Lunch + paus med tränare
13:00 Spel 18 hål På egen hand
Program dag 3
08:30-10:00 Repetition med tränare
10:00 Spel 18 hål På egen hand
14:00-15:00 Lunch & avslutning med tränare

Tryck på valfri bild nedan för att se större bilder!

Priser paket golfskola med hotell vid banan

Fler tillval

Vill du göra fler tillägg som mer träning, spel med tränare på banan, greenfee, lunch, middag eller extranatt i enkelrum så kontakta oss på 0410-330460 eller klubbchef@trelleborgsgk.se!
Håkan Johansson
Klubbchef, Trelleborgs GK

* Avgiften för golfskolan med boende, greenfee och mat kommer att faktureras från Trelleborgs GK. Du har öppet köp på din bokning fram till  30 dagar innan. Om du avbokar närmare inpå krävs läkarintyg och vi återbetalar enligt gängse hotellbokningsregler.

Hotell & restaurang

Under golfskolan bor du på klubbens egna hotell, Hotell Stavstensgården. Hotellet ligger vid drivingrangen, ett stenkast ifrån banan, klubbhuset och havet.
Samtliga måltider äter du i vår välbesökta restaurang nere i det mysiga klubbhuset.

Efter mycket träning och golfspel på Sveriges absolut sydligaste seasidebana kan du se fram emot att dra dig tillbaka till hotellet för sömn i underbart sköna sängar och sober miljö. Vårt motto är ”som hemma fast bättre”.
Hotellet är totalrenoverat under 2021 och alla rum har eget badrum och toalett med härliga handdukar, linne och hotellprodukter av högsta klass. Nere i klubbhuset finns storbilds-TV och en lounge om ni ex. vill titta på sport ihop på kvällen.

Vår välbesökta golfrestaurang drivs i klubbens egen regi med Martin Handal som kökschef.

I restaurangen serveras både husmanskost, á la carte och Lounge meny.
I ert golfskolepaket kommer ni att besöka restaurangen både under frukost, lunch & middag.
Är du matallergier så kan du lugnt boka din golfskola hos oss. Martin och de övriga kockarna Magnus & Robert har samtliga koll på ingredienserna i maten. Hör bara av dig innan så att de är beredda. Samma sak gäller om du är vegetarian.

Faciliteter på alla våra hotellrum
  • Luftkonditionering
  • Rökfritt
  • Badrock
  • Gratis toalettartiklar
  • Hårtork
  • Dusch
  • WC
  • Gratis WiFi

Tryck på valfri bild nedan för att se större bilder i bildspel!

Filmer

PGA intervjuar Lars Lindh

Se PGA of Swedens film där de intervjuar Lars och han berättar öppenhjärtligt om den livslånga passionen till yrket som PGA-tränare. Filmen innehåller även massor av fina vyer från klubben.

Viasat golfs senaste film från Trelleborgs Golfklubb

Du får bl.a. se flygbilder, bilder från hotellet, klubbhuset, restaurangen & banan.
Hör Viasat Golfs reporter berätta om sina upplevelser. Även klubbchef Håkan Johansson berättar om banan.

Trelleborg small hotels
Sweden hotel near golf courses