Juniorer – Tävlingar & andra aktiviteter utanför träningen

fritt spel för juniorer inom Skånes GF

Visste du att du som juniormedlem i Trelleborgs GK får spela gratis på de flesta andra skånska golfklubbar om du spelar med en medlem från de klubben?

Septembertouren 2023

Juniorernas egna hemmatour på Trelleborgs GK måndagar i september!

Höstlovsläger v. 44

Vi kommer att ha höstlovsläger 2023 ! Ett läger för vit grupp&Junior-elit och ett läger för gul-grön nivå. Mer info och online-anmälan lanseras längre in på säsongen.

2-dagars Sommarläger vecka 25 för Gul-grön grupp

Träning och spel på banan varvas under detta 2-dagars dagsläger för er med gult och grönt träningskort.

Sommarcupen 2023

Sommarcupen – vår klassiska sommartour för juniorerna på klubben.
Tävlingen med fin gemenskap & bra tävlingsanda både för nya & erfarna tävlingsjuniorer! Datumen för sommarcupen planeras just nu. Mer info kommer!

PGA Junior- Pro AM 2023

Klubbkvalet att få tävla med Lars Lindh & Hampus Borg går samma dag som första omgången av Sommarcupen och kvalet till Teen Cup, den 22/6! Även i år har vi 2 lag med!

Teen Cup 2023

Teen Cup är en av världens största golftävlingar för juniorer. Klubbkvalet i Teen Cup 2023 går under första omgången av Sommarcupen och samtidigt som kvalet till PGA Junior Pro-Am, den 22/6!

SKÅNE JUNIOR VINTERTOUR by COBRA PUMA GOLF Vintern 2023

SKGF Vintertour är avsedd att ge juniorer längre tävlingssäong. För dig med hcp 36 eller lägre mellan 11-21 år.

Följ Skånes GF för senaste info!

Tips! Skånes Golfförbund är väldigt aktiva på Instagram & Facebook.
Om du inte har sociala medier så gå in på deras hemsida regelbundet.

Påskläger vit grupp och juniorelit 2023

Vi kommer att ha läger på påsklovet 2023 ! Ett läger för vit grupp&Junior-elit och ett läger för gul-grön nivå. Mer info och online-anmälan lanseras längre in på säsongen.

Vårtouren 2023

Vår egen hemmatour här på Trelleborgs GK för juniorer med hcp 54-0 och er med grönt träningskort. En perfekt möjlighet att komma igång med sitt tävlande och träffa andra golfande juniorer i klubben.

Påskläger Gul-grön grupp 2023

Spel- & träningslägerdagar med Lars

Träning och spel på 3 andra banor banan varvas under 3 olika datum för er med vitt träningskort och er i juniorelitgrupperna!

Slaget om Skåne Race to Bokskogen 2023

SGF rankingpoäng delas ut vid varje tävling. Gemensam final med boende på Quality View Hotel och fina priser.

Slaget för tjejerna vinter 2023

Skånes GF vill få fler tjejer att testa på golf och bjuder in till ett projekt för bara tjejer. De börjar inomhus med Simulatorgolf för att sedan, om intresse finns, fortsätta med golfen utomhus under våren och  uppleva Helsingborg Open på Allerum

Scrambleligan Skånes GF

Seriespel i lag på 5 olika korthålsbanor.

Matchligan Skånes GF

Populär lagtävling för killar och tjejer som spelar match med hcp. 4 spelare i laget

Bruttoliga Skånes GF

Lagtävling för killar och tjejer. Steget efter matchligan och innan juniorserien. Match utan hcp.
4 spelare i laget, 1 foursome, 2 singlar, Spelas utan hcp, Ålder 13-21 år

Juniorserien Skånes GF

Matchspel för killar och tjejer, 13-21 år, Spelas utan hcp, 4 matcher som spelas varje omgång 3 singlar + 1 foursome
Lagledare: Lars Lindh